پنیر توفو

پنیر توفو

توفو چیست؟

توفو، که گاهی اوقات به دلیل محتوای سویا، پنیر سویا خوانده می شود، از شیر سویا منعقد شده ساخته می شود. توفو بافتی بسیار محکم و نرم دارد،دارای بافتی ابریشمی و طعم خاص است که آن را به یک ماده همه کاره تبدیل می کند.

 

توفو چگونه ساخته می شود؟

توفو از شیر سویا ساخته شده است و ماده ای که به توفو بافت محکم می دهد،سپس آب اضافی آن خارج می شود.

 

توفو از کجا آمده است؟

توفو غذای جدیدی نیست مردم تقریباً 2000 سال است که از توفو لذت می برند.

توفو به احتمال زیاد در طول سلسله های چین ایجاد شده است. افسانه است که اختراع توفو یک حادثه شاد بود! این افسانه می گوید که یک آشپز چینی به طور تصادفی شیر سویا را منعقد و صفت کرده است.اشتباه یک آشپز منجر به یک کشف خوشمزه شد و توفو برای نسل ها جزء غذاهای آسیایی باقی مانده است.در سالهای اخیر، آشپزهای خانگی و اعضای صنایع غذایی به طور فراینده ای به دلیل تطبیق پذیری، در دسترس بودن،مقرون به صرفه بودن و مزایای، تغذیه ای آن به توفو اعتماد کرده اند.

 

فواید غذایی توفو چیست؟

توفو نه تنها خوشمزه، بلکه مغذی است. سویا، از جمله توفو، منبع فیبر و پروتئین گیاهی و مواد مغذی ضروری از جمله فولات و پتاسیم است. 

مصرف پروتئین سویا با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط است.

پروتئین سویا: حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری در مقادیر مناسب برای کودکان و بزرگسالان، محصولات سویا، مانند توفو، پروتئین با کیفیت بالا قابل مقایسه با پروتئین حیوانی را ارائه می دهند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف پروتئین سویا همراه با ورزش مقاومتی می تواند از افزایش قدرت و توده عضلانی حمایت کند، عوامل مرتبط با پیری سالم.

 

چگونه می توانم توفو را به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

شما می توانید از مزایای تغذیه ای توفو بدون تغییر شدید عادات غذایی خود بهره مند شوید. تنوع و تطبیق پذیری توفو فرصت های بی پایانی را برای افزودن آن به صبحانه،ناهار،شام،دسر یا میان وعده! مورد علاقه خود ارائه می دهد.

 

چند دستورالعمل غذای ساده و خوشمزه با توفو

1. خورشت چاقاله بادوم بهاری با توفو

2. املت توفو

3. قرمه سبزی با توفو

4. باقالی پلو با توفو سوخاری

5. توفو کبابی

6. کاری توفو

7. چیپس توفو

8. پنکیک توفو

9. سالاد توفو و سیب زمینی 

10. توفوی ترش و شیرین

11. توفو مخصوص

12. خوراک توفو

13. توفو سوخاری 

14. پیتزا لقمه توفو

15. خورشت قیمه گیاهی توفو

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر